قالب وردپرس
خانه / دستگاه گوارشی / با مدت زمان هضم انواع غذاها آشنا شوید

با مدت زمان هضم انواع غذاها آشنا شوید

هضم غذا در کاهش وزن بسیار موثر است. در واقع مدت زمان هضم غذاها به عواملی چون سلامت فیزیکی، متابولیسم، سن و حتی جنسیت فرد بستگی دارد اما به طور کلی هضم بعضی غذاها زمان خاصی نمی برد در حالی که بعضی غذاها مدت بیشتری در دستگاه گوارش باقی می مانند.

اطلاعاتی که درباره مدت زمان هضم انواع غذاها آورده ایم به داشتن یک برنامه غذایی متعادل کمک می کند.

ساده بگوییم هضم غذا از لحظه خوردن غذا و تبدیل شدن آن به قطعات ریز شروع می شود تا انتقال آن از طریق سیستم روده ای به رگ های خونی.

اگر می خواهید وزن کم کنید یا در وزنی که هستید ثابت بمانید باید مدت زمان هضم غذاها را بدانید.

غذاهای سریع هضم

زمانی که غذاهای سریع هضم می خورید بیشتر از آن چه که باید غذا می خورید زیرا بلافاصله بعد از خوردن هضم می شوند و خیلی زود احساس گرسنگی می کنید. این غذاها خیلی زود انرژی را زیاد می کنند و به عبارت دیگر سطح گلوکز را بالا می برند. بالا رفتن سطح انرژی بدن خوب است اما اگر سطح گلوکز بالا برود و استفاده نشود باقیمانده آن تبدیل به چربی می شود.

غذاهای کند هضم

غذاهای کند هضم سطح قند خون را آهسته تر بالا می برند و به بدن انرژی ثابت و متعادل می دهند. اما اگر همیشه غذاهای کند هضم مصرف کنید دستگاه گوارش دائما در حال تلاش است و این برای بدن سخت است.

پیشنهاد متخصصان این است که غذاهای سریع و کند هضم را در یک وعده ترکیب نکنیم و بلافاصله بعد از غذاهای کند هضم غذاهای سریع هضم نخوریم. یعنی تا زمانی که هضم غذا تمام نشده نباید معده را دوباره پر کنیم.

بهترین زمان برای پردازش غذاهایی که زمان هضم متفاوتی دارند هنگام وعده نهار است یعنی زمانی که سیستم گوارشی بسیار فعال است. وعده های صبحانه و شام باید ساده و ترجیحا غذاهای زود هضم باشد. بنابراین صبح ها خیلی زود سطح انرژی بالا می رود و شب ها معده استراحت می کند.

آب: بلافاصله وارد روده ها می شود

آب میوه ها و سبزیجات: ۱۵ الی ۲۰ دقیقه

سبزیجات خام: ۳۰ الی ۴۰ دقیقه

سبزیجات پخته: ۴۰ دقیقه

ماهی: ۴۵ الی ۶۰ دقیقه

سالاد با روغن: ۱ ساعت

سبزیجات نشاسته دار: ۱٫۵ الی ۲ ساعت

غلات: ۲ ساعت

لبنیات: ۲ ساعت

آجیل: ۳ ساعت

مرغ: ۱٫۵ الی ۲ ساعت

گوشت گاو: ۳ ساعت

گوشت بره: ۴ ساعت

نوشته با مدت زمان هضم انواع غذاها آشنا شوید اولین بار در بدونیم پدیدار شد.

********جهت دانلود و مشاهده لینک اصلی مطلب کلیک کنید ******
Author: Maryam Asadi

Powered by WPeMatico

درباره ی lovelysms

همچنین ببینید

8 تمرین یوگا برای جلوگیری از ریزش موها

یوگا نوعی فعالیت جسمی و ذهنی است که به ریلکس شدن، کاهش استرس، تقویت نیروی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس قالب وردپرس